• DIY Off-shoulder kjole

    Da er kreative Patty tilbake. Jeg har faktisk ikke laget DIY på sikkert to år, så nå var det på tide. 

    Den kreative siden av meg kommer ganske ofte frem og da blir resultatet utrolig kult. Utrolig positivt med å lage egne ting/ eller forandre på noe du allerede har, er det at det er ingen andre som har akkurat likt. 

    Anyways.. Hvordan lage en off-shoulder kjole, som er så utrolig inn nå? 

    Jo, det skal jeg si deg!

    Det du trenger er: En gammel oversized skjorte (jeg brukte kjæresten sin), en strikk fra for eksempel et skjørt, Saks/tapetkniv, et skjærebrett, en linjal og blyant.

    1. Lag en rett linje fra en skulder til den andre, rett under kragen. 

    2. Klipp/skjær vekk toppen av skjorten, følg linjen du nettopp har laget. Det har faktisk ikke så mye å si om det blir rett eller om kanten ikke blir så fin, siden den skal syes inn.

    3. Sy inn strikken på innsiden. Pass på så du bare syr i stoffet rundt og ikke i selve strikken så det ikke blir sydd fast. 

    Husk! Ikke sy i armene, bare en søm på frem siden, begynn og avslutt med armene, og begynn på andre siden. 

    Voila! Så har du en ferdig, egenlaget kjole! 

    Sorry for dårlig kvalitet på bildene, er så dårlig lys i leiligheten. 

    Håper dette innlegget inspirerer dere andre der ute til å lage egne vri på deres klær! 

    Ha en fortsatt fantastisk kveld <3

    lisarorvik

    Skrevet den 01.09.2016 klokka 21:17

    Så utrolig fint det ble :) (Har forresten en giveaway konkurranse på min blogg nå, der du kan vinne finne premier. Bli gjerne med)

    Patty Maria

    Skrevet den 01.09.2016 klokka 21:23

    lisarorvik: Takk!

    Simona Juseviciute

    Skrevet den 01.09.2016 klokka 21:28

    Så spennende! Veldig fint :)

    Patty Maria

    Skrevet den 01.09.2016 klokka 21:29

    Simona Juseviciute: tusen takk, skjønne! :)

    Henriette Celin

    Skrevet den 02.09.2016 klokka 00:19

    Så smart! ble også kjempe flott :-D

    Patty Maria

    Skrevet den 02.09.2016 klokka 09:46

    Henriette Celin: Takk du! Ble utrolig fornøyd med resultatet :D

    Helle

    Skrevet den 02.09.2016 klokka 14:03

    Dritkult !<3

    Patty Maria

    Skrevet den 05.09.2016 klokka 12:12

    Helle: Takk du <3